onsdag 3 juni 2009

Huset är vårt!!

Nu äntligen har vi nycklarna till huset så vi kan komma och gå som vi vill. Men det har även snickarna och säljaren.. Föga förvånande så var snickarna inte helt klar, men det berodde till största delen pga förseningar och felleveranser från HJ-hus sida. Dock är det bara lite småjobb kvar så det ska vara fixat inom några dagar. Säljaren behåller nycklarna för han kommer att köra lite visningar tor-fre och söndag em. Vi kan dock komma in och börja med övervåningen.

Besiktningen började i hallen. En ny spricka i tapeten sedan förra besiktningen hittades. Det är tydligen sånt man får räkna med i nya hus. Dosan på väggen tror jag hör till larmet.
Hallen med trappräcke som inte var helt färdigmonterat.
En sotare måste besikta kaminen och skorstenen innan den får användas.
Sovrummen på övervåningen känns verkligen stora! Här är Noels rum.Adams rum!
Allrummet på övervåningen blev jättehärligt med stort fönsterparti och 2,90 i takhöjd!
Vårt förråd inreds med tak och väggar.
Utanför förrådet har jag min datahörna. Jag hoppas bara att inte snedtaket blir för lågt när jag ställer dit skärmarna. Kablarna som sticker fram är LAN och dosan bredvid är vanliga vägguttag.Hm, det blev visst inte fler kort än så här idag. Ha det!

3 kommentarer:

  1. Uj, uj, uj, vilket lyxbygge! 2,90!
    Grattis!
    Mvh. Niklas

    SvaraRadera
  2. Ha-ha! Tack!
    Men faktiskt var det inte så mycket dyrare än vanlig takhöjd. Klart värt!

    /Fredrik

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Ser fint ut! Kram till er..

    /Ullis

    SvaraRadera