torsdag 7 maj 2009

Händer inget?

Igår var jag och spikade takreglar på förrådet. Nu är det bara att lägga plåt och sätta ny panel, så det ska jag hinna innan vi får tillträde på huset.

Vad har hänt på huset då? Ja, inte mycket! Det enda jag kan se att de har gjort är att sätta hängrännor från och med måndags. Jag tycker det är bedrövligt! Jag har läst om de som har satt upp ett hus på sex dagar utan inredd övervåning. Vårt husbygge har nu pågått i 9 arbetsdagar och de har inte ens satt taket klart än. Vad jag kan se har inget hänt inne i huset heller.. Vi orkar inga fler förseningar nu.

I måndags ringde jag byggledaren och hörde varför inte strömmen var påslagen i huset. Då berättade han att bara vissa säkringar var på eftersom vattnet inte var inkopplat. "Varför då?", undrade jag. Hjältevadshus hade skickat med fel kopplingar så vattnet gick inte slå på. Byggledaren hade själv sagt att det var så viktigt att värmen i huset måste på dagen efter uppsättningen så att man får ut den råa luften. Och nu har inget hänt på 10 dagar!!! Då föreslog jag att de skulle sätta in en byggfläkt. "jo, det är ju en bra idé"; sa byggledare. Va fan, det är väl inte jag som ska sköta bygget heller??

1 kommentar:

  1. Usch, det låter jobbigt det där!
    Man kan ju tycka att det borde vara dem som är proffsen..

    Skickar lite styrkekramar till er. Hällsa A-K och barnen.

    /Ullis i hissjö

    SvaraRadera